Električni Mercedes za linijski promet
22.11.2024 Daimler Buses je predstavil svoj prvi linijski avtobus na baterijski pogon eIntouro. S tem proizvajalec elektrificira...
Čeprav so razmere v zvezi s covidom do zadnjega kot mora visele nad letošnjim srečanjem avtoprevozniških podjetij in družin, sta organizatorja – Sekcija za promet pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije in Sekcija za tovorni promet pri Gospodarski zbornici Slovenije prireditev 11. septembra, uspešno izpeljala. Prireditev je bila postavljena na Dolenjsko, na sedež podjetja Avtotransporti Zupančič v Novem mestu, na njej pa se je zbralo okoli 1000 avtoprevoznikov in družinskih članov ter razstavljavcev.
Prireditev, katere osnovni namen je medgeneracijsko druženje avtoprevoznikov in njihovih družin, navezovanje stanovskih stikov, stikov z dobavitelji, pa tudi pogovor s politiko, je bila četrta po vrsti. Prvič so jo organizirali pred petimi leti, a so jo bili lani zaradi epidemije covida-19 prisiljeni odpovedati. Čeprav se nevarnega virusa še vedno nismo znebili, so v obeh sekcijah na začetku leta vseeno sprejeli odločitev, da se prireditev pripravi ne glede na negotovo epidemiološko prihodnost. Razmišljanje organizatorjev je namreč bilo, da bi dvakratna zaporedna odpoved lahko imela negativne posledice, saj da bi udeleženci nekako »pozabili« na prireditev, ki se je medtem že dobro prijela in je postala neke vrste avtoprevozniški stanovski praznik. Po besedah Roberta Severja, sekretarja združenja za promet pri GZS, je bil začetek aktivnosti za pripravo letošnjega avtoprevozniškega srečanja precej neobetaven, kajti odziv razstavljavcev na prvo poizvedovanje o njihovi pripravljenosti udeležiti se prireditve je bil dokaj medel. Je pa nato njihovo zanimanje bistveno poraslo v poletnih mesecih. »Prišli so vsi veliki razstavljavci, manjka le nekaj manjših. Vsekakor smo z udeležbo razstavljavcev v danih okoliščinah lahko zelo zadovoljni.«
Poleg razstavno-sejemskega utripa daje avtoprevozniškim srečanjem že od samega začetka prepoznaven pečat – lahko bi rekli - najbolj reprezentančno in celovito srečanje avtoprevozniške stroke s politiko (in javnostjo). V Novo mesto so prišli številni visoki predstavniki državnih drugih javnih institucij, pomembnih za avtoprevozniško panogo: od varuha človekovih pravic, dekanje Fakultete za logistiko, predsednika uprave Darsa, državnega sekretarja v resornem ministrstvu do ministra za infrastrukturo Jerneja Vrtovca.
Novo mesto – slovenska izvozna prestolnica
V imenu Mestne občine Novo mesto je udeležencem najprej izrekel dobrodošlico novomeški župan Gregor Macedoni in izrazil zadovoljstvo nad tem, da Novo mesto gosti tako izjemen dogodek. Svoje sporočilo, ki je nedvomno zanimivo za avtoprevoznike, je strnil okoli dveh ugotovitev o aktualnem mestu in vlogi Novega mesta v slovenskem gospodarskem prostoru. Prvič, po njegovem Novo mesto postaja vse bolj prepoznavno kot slovenska izvozna prestolnica. »Imamo tri velike izvoznike med prvo slovensko deseterico – največjega, drugega največjega in šestega največjega – to pa je tudi pomagalo, da je na novomeškem koncu zraslo nekaj močnih prevozniških podjetij.« Občina se bo še naprej trudila za vzdrževanje spodbudnega poslovnega okolja in skušala v dialogu z državo v praksi uveljavljati načela policentričnega razvoja države, je še obljubil. In drugič, Novo mesto tudi vse bolj pridobiva vlogo stičišča številnih regionalnih povezav, pri čemer je prepričan, da bo ta vloga prišla zlasti do izraza, ki bo zgrajena tretja razvojna os.
Trdno družinsko podjetje
Pri kandidaturi avtoprevoznika Darka Zupančiča, da ponudi prostor za avtoprevozniško srečanje, organizatorjem ni bilo treba kaj dosti pomišljati. Na Livadi 1A, kjer imajo sedež Avtotransporti Zupančič, je namreč na voljo obilje prostora s kakovostno infrastrukturo ter urejenim in snažnim okoljem. Tudi sam Zupančič meni, da na Dolenjskem verjetno ni boljše lokacije za izvedbo prireditve takšne vrste. Na Livado je Darko preselil svojo dejavnost pred petnajstimi leti, poleg različnih vrst prevoznih storitev pa je razvil tudi številne spremljevalne storitve, ki jih potrebuje avtoprevozniška dejavnost (mehanična in vulkanizerska delavnica, avtopralnica, trgovina …) in so pred tem na širšem novomeškem območju zelo manjkale. Avtotransporti Zupančič, d. o. o., so tipično družinsko podjetje, v katerega so vpeti vsi družinski člani – oba sinova in žena. S trenutno 56 zaposlenimi spada med največja prevozniška podjetja na Dolenjskem.
»Štabno« sodelovanje z ministrstvom
Predsednik sekcije za promet pri OZS Peter Pišek se je zadržal predvsem na sodelovanju obeh avtoprevozniških združenj z resornim ministrstvom v času epidemije. V tem izredno kritičnem času je komunikacija med sekcijama in ministrstvom tekla tako rekoč dnevno, vzpostavljen je bil skupni »štab«, ki se je posebej ukvarjal z reševanjem problemov v transportu kot posledice covida. Ta se je najbolj angažiral pri premagovanju prometnih zastojev na mejnih prehodih na območju zahodnega Balkana. A promet niti v takih razmerah ni obstal, je z zadovoljstvom poudaril. »Gospodarstvu so bile dostavljene surovine in reprodukcijski material, trgovinam živila in končni izdelki, tako da je bila družba oskrbljena z vsem potrebnim za normalno življenje.«
V nadaljevanju je omenil še številne druge aktivnosti, ki potekajo v sodelovanju z resornim ministrstvom. Prizadevajo si za subvencijo za razgradnjo vozil, za nabavo novih pnevmatik ter za druge tehnične izboljšave na vozilih, ki prispevajo k zmanjšanju emisij. Že pa se jim je uspelo dogovoriti za oblikovanje kreditne sheme pri SID banki, zdaj je na prevoznikih, da te ugodne dolgoročne kredite v čim večji meri izkoristijo. Ponovno začenja delo delovna skupina, ki se bo ukvarjala s pretočnostjo preko mej držav zahodnega Balkana, deluje tudi ekipa za vzpostavitev malih logističnih centrov. Znotraj obeh sekcij pa napovedujejo tudi ostrejši boj proti nelojalni konkurenci v domačem prevozniškem okolju.
Ministrstvo prireditev tudi finančno podprlo
Zadnji govornik četrtega srečanja avtoprevozniških podjetij in družin je bil minister Jernej Vrtovec, ki je prireditev tudi uradno odprl. V svojem nastopu se je zahvalil avtoprevoznikom, ki so v času rastoče epidemije opravili požrtvovalno delo, da je blago pripotovalo na cilj. »Tudi nam v ministrstvu ni bilo lahko, saj smo ravno takrat nastopili svoj mandat. Ampak skupaj z avtoprevozniškima organizacijama smo vzpostavili intenzivno komunikacijo in omogočili nemoteno delovanje avtoprevozništva.« Izpostavil je pomen cestnega prevozništva, ki prispeva kar 18 odstotkov bruto družbenega proizvoda države, ter njegovo zaslugo, da so oživeli tudi drugi deli gospodarstva. Nekaj njegovih misli, izrečenih z iskrenim navdušenjem, pa je namenil tudi sami prireditvi in njenemu pomenu. Z veseljem ugotavlja, da to srečanje postaja tradicionalno in si ga avtoprevozniki zaslužijo in ga potrebujejo. Pri tem je izpostavil vrednoto družinskega podjetništva v prevozništvu, kjer tudi družinski člani ženskega spola podpirajo kak vogal družinskega podjetja. »Družinska podjetja hitreje sprejemajo pomembne odločitve, so bolj elastična in zato uspešna.« Ta spoznanja o srečanju avtoprevozniških podjetij in družin so v ministrstvu tudi pripeljala do odločitve, da letošnjo prireditev – prvič – finančno podpre.