Aroma kemiki

Ko potencialni kupec sede v razstavljeni tovornjak, pomembno vlogo odigrata udobje in lepo oblikovan interjer. Je pa še en dejavnik, ki se ga stranke pogosto manj zavedajo, a je vendarle velikega pomena – vonj novega vozila. Proizvajalci te »malenkosti« nikakor ne prepuščajo naključju.

vonj v kabini

Proizvajalci gospodarskih vozil zaposlujejo posebne strokovnjake, tako imenovane aroma kemike, ki so zadolženi za ustvarjanje prepoznavnega in prijetnega vonja. Ta zagotavlja, da se bo potencialna stranka počutila sproščeno in udobno, pogosto pa se vonja sploh ne bo niti zavedala. Zakaj?
»Vonj novega vozila ne sme biti premočan in mora ustrezati karakterju vozila,« je pojasnil Vincenzo Luca iz nemškega združenja za tehnično kakovost vozil TÜV. »Cvetlični vonj bi lahko kupca odvrnil od nakupa, prav tako kot vonj, povezan z različnimi vrstami plastike,« je pojasnil.
Da nova vozila primerno dišijo, proizvajalci in prodajalci pogosto poskrbijo s trakovi odišavljenega blaga, ki so podstavljeni pod sedeže, ali z diskretno vstavljenimi razpršilci.
»Prvi vtis igra veliko vlogo, še posebej, če stranka vonj oceni za neprijeten,« pojasnjuje sogovornik. Da bi se izognili neprijetnim vonjavam, se proizvajalci pri opremljanju notranjosti vozila odpovejo določenim materialom.
Mercedes-Benz ima celo ekipo, ki se odloča o materialih in njihovi uporabi v notranjosti vozila. Strokovnjaki posebej izbirajo tekstilne, lesene in gumijaste materiale ter jih ločijo od sintetičnih materialov. Standardiziran postopek analize je družba razvila že leta 1992, od takrat pa ga stalno razvija in nadgrajuje.
Materiale, ki bi jih lahko uporabili v novem vozilu, tako nepredušno zaprejo v steklene kozarce in jih segrejejo na 80 stopinj Celzija – podoben učinek je dosežen v vozilu, ki dalj časa stoji na soncu. Nato jih pustijo, da se ohladijo, nakar strokovnjaki materiale vonjajo in jim podelijo ocene od ena, kar je najboljša ocena, do šest. Test prestanejo le materiali, ki imajo oceno največ tri.
»Namen je ustvariti prijetno aromo, ki je kar se da nevtralna,« je pojasnila nekdanja članica ekipe Claudia Schempp. »Edini material, ki lahko naredi zavestni vtis v Mercedes-Benzu, je usnje,« je še dodala.
Pri snovanju novih vozil strokovnjaki preverijo in preučijo okoli 500 različnih materialov, da bi ustvarili kar se da nevtralen vonj. »Nikoli ne bo vozila, ki ne bi dišal po ničemer. Ljudje tega nočejo,« je poudarila Claudia.

Sicer pa kupci ugotavljamo, da številna vozila še vedno v notranjosti »smrdijo.« Do tega prihaja, ker se za izdelavo notranjosti uporabljajo ceneni materiali, kar je navada pri manjših in cenejših vozilih. Kupcem takih vozil še vedno ostane na voljo velik izbor osvežilcev in dišav, narejenih posebej za uporabo v kabini.