TGE kot luksuzni bivalnik
30.12.2019 Podjetje Westfalia, ki se profesionalno ukvarja s predelavo kombijev v bivalna vozila, predstavlja svoj prvi model na...
Mineva 60 let, odkar so vozniki Volvov prek svojih ramen potegnili tritočkovni varnostni pas, ki ga je leta 1959 iznašel Nils Bohlin. Danes je varnostni pas še vedno prepoznan kot ena izmed najpomembnejših inovacij na področju prometne varnosti in glede na ocene je rešil že več kot milijon življenj.
Kakorkoli že, kljub očitnim pozitivnim dejstvom pa vse premalo voznikov tovornih vozil uporablja ta preprosti pripomoček: »Jasno je, škoda je življenj,« je izjavila Anna Wrige Berling, direktorica področja prometne in produktne varnosti pri Volvo Trucks. »Poročilo kaže, da bi bilo precej manj smrtnih žrtev, če bi vsi vozniki uporabljali varnostni pas!«Leta 1959 je Volvov inženir Nils Bohlin razvil sodoben tritočkovni varnostni pas. Kljub temu da je svoj izum patentiral, se je podjetje odločilo, da ga bo prepustilo v prosto uporabo vsem – torej so ga lahko vsi proizvajalci prosto uporabili v svojih vozilih. Ta precej neobičajna odločitev je bila sprejeta v širšem interesu javne varnosti in je omogočila vsem, ne glede na to, ali vozijo Volvo ali ne, da so v prometu bolj varni. Odločitev je bila zelo koristna za ves svet.
»Noben varnostni sistem se v smislu reševanja življenj ne more niti približati varnostnemu pasu in tritočkovni varnostni pas je v prometnih nesrečah zaščitil več ljudi kot katerikoli drug varnosti sistem,« pravi Anna Wrige Berling.
Inovacija, ki rešuje življenja – a ni vedno uporabljena
V številnih delih sveta je uporaba varnostnega pasu med vozniki v težkih tovornih vozilih, žal, še vedno daleč od 100-odstotne. »Varnostno poročilo Volvo za leto 2017 kaže, da bi polovica vseh voznikov tovornih vozil, ki so umrli v prometnih nesrečah, preživela, če bi bila pripeta z varnostnim pasom,« pojasnjuje Anna Wrige Berling.
Torej, kaj je razlog, da ga ne uporabljajo?
Nekateri vozniki tovornih vozil zmotno mislijo, da se jim zaradi velikosti njihovega vozila ni treba pripeti z varnostnim pasom. »Dejstva so jasna: uporaba varnostnega pasu je zelo pomembna tudi v tovornih vozilih. V primeru prevračanja, na primer, lahko varnostni pas zaščiti voznika, da ta ni ukleščen med vozilom in tlemi,« nadaljuje Anna Wrige Berling.
Vizija nič nesreč
Volvo Trucks ima vizijo nič nesreč in verjame, da morajo proizvajalci tovornih vozil, prometne oblasti, načrtovalci infrastrukture, drugi strokovnjaki in vozniki po vsem svetu skupaj prispevati k bolj varnemu prometnemu okolju. »Naša spoznanja s področja prometne varnosti delimo z vsemi, svoje znanje smo ponudili univerzam, raziskovalnim laboratorijem in partnerskim organizacijam. Prisotni želimo biti povsod, kjer poteka razprava s področja prometne varnosti. To nam omogoča, da se še bolje spoznamo z izzivi, potencialnimi rešitvami in možnostmi glede razvoja tovornega vozila prihodnosti,« sklene Anna Wrige Berling.
Anna Wrige Berling na svoj novi položaj prinaša poglobljeno znanje s področja prometne varnosti. V sklopu skupine Volvo ima namreč dolgoletne izkušnje pri delu tako z aktivnimi kot tudi pasivnimi varnostnimi temami, naprednim inženiringom in organizacijo raziskav. Med leti 2008 in 2013 je Anna Wrige Berling vodila raziskovalno skupino Volvo Trucks za področje nesreč, ki od leta 1969 prometne nesreče preiskuje na kraju samem in prispeva podatke o prometni varnosti za razvoj prihodnjih izdelkov.