Električni Mercedes za linijski promet
22.11.2024 Daimler Buses je predstavil svoj prvi linijski avtobus na baterijski pogon eIntouro. S tem proizvajalec elektrificira...
Scania S in R, Volkswagen Crafter/MAN TGE, Volkswagen Amarok in Neoplan Tourliner so slovenska gospodarska vozila leta 2017.
Uredništvi revij Transport in logistika ter Mehanik in voznik sta na zaključni slovesnosti v okviru 10. sejma Gospodarska vozila v Celju že dvanajstič razglasili zmagovalce izbora za slovensko Gospodarsko vozilo leta.
Tudi letos so se vozila pomerila v štirih kategorijah: tovornjak leta, dostavnik leta, poltovornjak leta in avtobus leta. V prvem delu izbora so kandidatom glasove prisodili bralci obeh revij z elektronskim glasovanjem in poštnimi glasovnicami, glasov je bilo skupno kar 9.400, v drugem delu pa je morala svoje mnenje povedati še novinarska žirija, ki je kandidate za zmagovalce ocenjevala po različnih
kriterijih. Tudi letos je bila zaradi konkurenčnosti vozil v vseh štirih kategorijah odločitev težka, pri nekaterih kandidatih so na koncu odločale le podrobnosti.
Na seznamu zmagovalcev izbora z več kot desetletjem tradicije pa so se predhodnikom iz prejšnjih let po obeh krogih glasovanja letos pridružili:
Slovenski tovornjak leta 2017 – Scania S in R
Slovenski dostavnik leta 2017 – VW Crafter/MAN TGE
Slovenski poltovornjak leta 2017 – VW Amarok
Slovenski avtobus leta 2017 – Neoplan Tourliner
Slovenski tovornjak leta 2017 – Scania S in R
Po letih razvoja in milijonih testnih kilometrov je Scania predstavila povsem novo vozilo in z njim nove temelje razreda svojih težkih gospodarskih vozil. Za pogon skrbijo uveljavljeni motorji Euro 6, ki pa so z novo motorno elektroniko še učinkovitejši in skupaj z novim sistemom hlajenja ter aerodinamično kabino zagotavljajo tudi do tri odstotke nižjo porabo.
Za naziv sta se potegovala še Iveco Stralis XP in NP in Renault Trucks T.
Slovenski dostavnik leta 2017 – VW Crafter/MAN TGE
Novi Crafter bolj očitno sledi hišnim oblikovalskim smernicam, poleg všečnih kozmetičnih potez pa oblika ne glede na karoserijsko različico zagotavlja koeficient zračnega upora vsega 0,33. Mere vozila omogočajo odlično razmerje med velikim tovornim prostorom in relativno majhno zunanjostjo. Kupcem ponujajo štiri izvedbe 2,0-litrskega motorja TDI ter 6-stopenjski ročni ali 8-stopenjski samodejni menjalnik. Skoraj povsem enak, kot je izvirnik, je tudi koncernski sorodnik, ki nosi oznako MAN TGE.
Za naziv se je potegoval tudi trojček Peugeot Expert, Citroën Jumpy, Toyota Proace ter Ford Tourneo Custom EcoBlue.
Slovenski poltovornjak leta 2017 – VW Amarok
Amarok je zaradi velike oddaljenosti od tal, zmogljivega motorja in naprednega štirikolesnega pogona pravi delovni terenec, hkrati pa ponuja za ta razred presenetljivo visoko raven udobja in lahko upravljanje. Pomembna novost, s katero vabi tudi nov krog kupcev, je uvedba zmogljivega motorja 3,0 V6 TDI, ki po zaslugi sistema SCR in aditiva AdBlue ustreza okoljevarstvenim normam Euro 6.
Za naziv sta se potegovala tudi Toyota Hilux in Fiat Fullback.
Slovenski avtobus leta 2017 – Neoplan Tourliner
Poleg nove zunanje podobe Tourlinerja, ki sledi hišni oblikovalski doktrini Sharp-Cut- Design, sodi med pomembne novosti preoblikovan voznikov delovni prostor. Novi motor D2676 LOH Euro 6c je vrstni šestvaljnik z 12.419 cm3 prostornine. Na voljo pa so tri izvedbe moči motorja in dva menjalnika: ročni šeststopenjski ZF EcoShiftt in hišni 12-stopenjski samodejni MAN TipMatic.
Za naziv sta se potegovala tudi Mercedes-Benz Conecto in Ivecobus Urbanway Full
Hybrid.